שמפו: אז עם מה קיבינימט לסבן את הרכב?
idan
חבר בדיטיילינגפורום
הודעות: 11
הצטרף: 28/01/2017 ב- 11:20

שמפו: אז עם מה קיבינימט לסבן את הרכב?

הודעהעל ידי idan » 14/02/2017 ב- 13:05

שמפו הוא המוצר הפופולרי ביותר אצל יצרניות מוצרי הטיפוח וכמובן בחנויות, ברשתות ובאתרי המכירה. השוק מוצף בסוגי שמפו, אפילו השוק הישראלי הקטן והמתפתח. לא פעם נתקלתי בשאלה "איזה יותר טוב?" והתשובה תמיד אותה תשובה, לא עוזרת, אבל עושה סדר. הבחירה היא כמובן של המשתמש.

כל שמפו שתבחרו לעשות בו שימוש מטרתו ברורה: לפרק את הלכלוך, אך הוא דווקא נמדד לא רק ביכולת הניקוי שלו, שכן יש שמפויים שפותחו מראש כשמפויים חלשים ועדינים, אלא גם ביכולת ההקצפה שלו, יכולת צמצום החיכוך, ריכוז, ריח ותכונות נוספות ובכך אנחנו חוזרים ל'אותה תשובה': שמפו בוחרים על פי תכונות נדרשות ולא על פי "מה יותר טוב?".

תכונות עיקריות שאפשר למצוא בשמפו לרכב:

יכולת פירוק לכלוך
במילים אחרות, כמה חומר פעיל ומה עוצמת פירוק הלכלוך שלו. אדם שנוסע מרבית הזמן בכבישים הרריים ומסיים נסיעה כשחלקו הקדמי של הרכב מלא ביתושים וחרקים שאיבדו את חייהם או אדם ששוטף את רכבו אחת לתקופת זמן ארוכה יחסית כמו חודש, יעדיף להשתמש בשמפו חזק שייקל עליו בתהליך הסיבון ויביא לתוצאת ניקוי יעילה וטובה.

יכולת ההקצפה
במילים אחרות: כמה חומר מקציף יש בשמפו. זו אומנם לא תכונה חשובה לשמירה על הרכב, אך בשימוש בהקצפה יש חשיבות ליכולת ההקצפה ואפילו בשיטת שתי הדליים, מרבית האנשים יעדיפו דלי עשיר בקצף.

צמצום חיכוך
תהליך הסיבון של הרכב מפגיש בין כלי העבודה (כפפה או ספוג) לרכב שלנו כאשר ביניהם נמצא השמפו. שמפו שומני שמצמצם באופן יעיל את החיכוך יצמצם את השריטות שנוצרות במהלך סיבון הרכב. את יכולת צמצום הסיכוך הגבוהה תמצאו בדרך כלל בשמפויים מהרף העליון של ההיצע.

ריכוז
במילים אחרות: תמורה לכסף ולאו דווקא בעניין שמירה על הרכב, הרי זה לא באמת חשוב כמה השמפו מרוכז כשמנקים את הרכב, אם צריך להוסיף 50 מ"ל או 100 מ"ל שמפו לדלי – אז מוסיפים ומנקים ביעילות. שמפויים מרוכזים בדרך כלל יחסכו לנו כסף, כך לדוגמא, שמפו שהוגדר ביחס של 30 מ"ל שמפו לכל 19 ליטר מים וזמין באריזת חצי-ליטר עם מחיר של 50 שקלים בערך יהיה חסכוני יותר משמפו שתג המחיר שלו עומד על 40 שקלים והוא מגיע באריזת ליטר אך מצריך 100 מ"ל שמפו לכל 19 ליטר מים. במספרים: בקבוק שמפו באריזת חצי ליטר ובריכוז של 30 ל- 19 מייצר כ- 16-17 שטיפות במחיר של 50 שקלים, משמע כ- 2.95 עד 3.1 שקלים שמפו לשטיפה בעוד השמפו השני מייצר כ- 10 שטיפות במחיר של 40 שקלים, כ- 4 שקלים לשטיפה.

ריח
גם המקרה הזה לא מדובר בתכונה חשובה, כזו שתשפיע על ניקוי הרכב ועל השמירה עליו אבל תמיד כיף לסבן את הרכב כשברקע ניחוח טוב.

רמת חומציות
ישנם לא מעט שמפויים שפותחו גם במטרה להגיע לרמת חומציות נטרלית (מאוזנת). שמפו עם חומציות נטרלית יהיה פחות מזיק ב'לונג-ראן' משמפו חומצי. גם זו תכונה שניתן למצוא בדרך כלל בשמפויים מהרף העליון של ההיצע.

ישנם גם בשוק לא מעט שמפויים שפותחו למטרה מסויימת והם יכולים להתאים לכל אחד מאיתנו, שוב, בהתאם לצורך, כך לדוגמא תמצאו בשוק 'שמפו לצבעים כהים' המכיל תוספים המעניקים מראה מבריק במיוחד. 'שמפו לצבע מט' שאינו מכיל תוספי ברק והגנה למיניהם ובדרך כלל גם בעל רמת pH מאוזנת לשמירה על גוון המט. 'שמפו עם ווקס' המכיל תוספי ברק והגנה לחיזוק פעולות הווקס שישמנו על הרכב. 'שמפו מסיר עקבות פוליש' המכיל חומרים המפרקים פוליש, ווקס, אוטם צבע וגלייזים ומאפשר לנו לנקות את שטח הפנים באופן יעיל ולהסיר ממנו כל שכבת הגנה ישנה לקראת יישום שכבה חדשה. 'שמפו לציפוי' המכיל תוספים לחיזוק ותחזוק הציפוי על הרכב – אם יש לנו כזה כמובן ועוד.

כללים שצריך לדעת:
נקודת המוצא שלנו תהייה תמיד בחירה בשמפו עדין, כזה ש'יתקוף' הכי פחות את הצבע, הגומיות, הפלסטיקים ושאר מכלולי הרכב. אם יש צורך בשמפו חזק, אז נחליף או נעשה שימוש נקודתי בעת הצורך בשמפו החזק כאשר בשאר הזמן נעשה שימוש בשמפו עדין.

שמפו עם ווקס (ברמה הסטנדרטית) אינו מחליף ווקס והוא לא באמת משאיר שכבת ווקס חזקה ויעילה על הרכב. כיף שיש תוסף ברק בשמפו ואין צורך לשלול מראש שמפו כזה, אך בפועל מדובר על ברק רגעי לכמה שעות ולא במהפכה.

אם אנחנו מיישים שכבת הגנה על הרכב (ווקס, גלייז, אוטם צבע, ציפוי או כל שכבה אחרת) נכון יהיה לנו לבחור שמפו המוגדר כ- WaxSafe, כזה שיחליש באופן מינימלי את שכבת ההגנה.

אם אנחנו עושים שימוש קבוע בהקצפה, צריך לזכור ששמפו יקר ייקר באופן משמעותי את עלות השטיפה שלנו, שכן בהקצפה אנו משתמשים בהרבה יותר שמפו מאשר בשטיפה ללא הקצפה, לכן במקרה הזה נעדיף לבחור שמפו בעל יכולת הקצפה גבוהה ובריכוז גבוה (או פחות מרוכז אבל במחיר נמוך).

IMG_2711_zps04901258.jpg
שטיפה עם הקצפה
IMG_2711_zps04901258.jpg (135.21 KiB) נצפה 9598 פעמים
LEXUS IS300h
Car Crazy

סמל אישי של המשתמש
Shlomi Aderet
חבר בדיטיילינגפורום
הודעות: 36
הצטרף: 25/01/2017 ב- 20:47

Re: שמפו: אז עם מה קיבינימט לסבן את הרכב?

הודעהעל ידי Shlomi Aderet » 18/02/2017 ב- 22:42

עידן תודה על המאמרון!
עוד סוג שמפו הוא זה שלא מקציף בכלל המשמש לשטיפה עם דלי אחד או שני דליים ובגלל התכונה הזאת אין צורך לשטוף את הקצף-נהדר לאלה שאין להם מקור מים זורמים זמין.

bdsnir
חבר בדיטיילינגפורום
הודעות: 15
הצטרף: 22/02/2017 ב- 08:51
מיקום: צפון

Re: שמפו: אז עם מה קיבינימט לסבן את הרכב?

הודעהעל ידי bdsnir » 22/02/2017 ב- 14:16

האמת שגם אני משתמש במוצרי NO-RINSE אבל לא כשטיפה מלאה מחשש לצבע למרות שהיצרנים טוענים ולא פעם שזה לא פוגע בצבע בגלל התרכובת של החומר, אישית עדיין נראה לי מפחיד. אני מחזיק תמיד בקבוק מוכן באוטו וכמה מטליות מיקרופייבר בשביל להוריד לכלוכים אקראיים כמו לשלשת ציפורים (חלילה) או של עטלפי פירות (לא עלינו).... לפעמים אפילו מנקה את החישוקי מגנזיום כשאני סתם בסביבת האוטו ויש לי "זמן להרוג"...
Light Green SEAT Ibiza 2012 SC FaceLift 1.4

סמל אישי של המשתמש
Dada
חבר בדיטיילינגפורום
הודעות: 51
הצטרף: 26/01/2017 ב- 18:35

Re: שמפו: אז עם מה קיבינימט לסבן את הרכב?

הודעהעל ידי Dada » 22/02/2017 ב- 15:38

bdsnir כתב:האמת שגם אני משתמש במוצרי NO-RINSE .... לפעמים אפילו מנקה את החישוקי מגנזיום כשאני סתם בסביבת האוטו ויש לי "זמן להרוג"...

חישוקים צוברים לא רק אבק בלמים, אז במקומך הייתי מפסיק מיד עם ההרגל המגונה הזה.
Sometimes one middle finger isn't enough to let someone know how you feel. That's why you have two hands

bdsnir
חבר בדיטיילינגפורום
הודעות: 15
הצטרף: 22/02/2017 ב- 08:51
מיקום: צפון

Re: שמפו: אז עם מה קיבינימט לסבן את הרכב?

הודעהעל ידי bdsnir » 22/02/2017 ב- 23:32

וזה למה?
אחד הדברים שהכי מציקים לי זה מררה של רכב מבריק עם ג'אנטים מאובקים... לא מבין מה הבעיה בלנקות את הג'אנטים גם בין השטיפות
Light Green SEAT Ibiza 2012 SC FaceLift 1.4

סמל אישי של המשתמש
Vicerman
מנהל פורומים בדיטיילינגפורום
הודעות: 407
הצטרף: 25/01/2017 ב- 11:15

Re: שמפו: אז עם מה קיבינימט לסבן את הרכב?

הודעהעל ידי Vicerman » 23/02/2017 ב- 13:21

הבעיה שאתה ״סוחב״ את כל הג׳יפה על הג׳אנט וזה כנראה שורט אותו.

ממליץ להשאיר את ניקוי הג׳אנטים כשאתה שוטף עם מים.
SEAT ATECA Style Plus

Naorl
חבר בדיטיילינגפורום
הודעות: 5
הצטרף: 22/02/2017 ב- 07:21

Re: שמפו: אז עם מה קיבינימט לסבן את הרכב?

הודעהעל ידי Naorl » 28/02/2017 ב- 07:58

שמחתי לקרוא שחלק מהדברים אני כבר עושה מבלי לשים לב :)
כתיבה יפה

car-lab
חבר בדיטיילינגפורום
הודעות: 20
הצטרף: 26/04/2017 ב- 21:32

Re: שמפו: אז עם מה קיבינימט לסבן את הרכב?

הודעהעל ידי car-lab » 26/04/2017 ב- 22:18

ערב טוב, אני חדש בפורום, התרשמתי מהמאמר המלומד של IDAN בנושא השמפו. אכן קשה מאוד לבחור שמפו שאותו נוכל לקחת הביתה ולדעת שהוא הכי טוב שיש, המבחר כל כך גדול ועד שאנו בוחרים אחד מהם אז בדרך הביתה אנחנו מהרהרים שאולי טעיתי בבחירה והייתי צריך לקחת את האדום במקום את הצהוב.... אז קודם כל צריך להבין קצת את הדילמה של יצרני השמפו, יותר נתרן בשמפו = כושר פירוק גבוה = נזק מצטבר לצבע , פחות מדי נתרן (PH נמוך) = פירוק לכלוך נמוך. מה עדיף? התשובה: PH נמוך! כי על הניקוי ניתן להתגבר, על הנזק לצבע - לא! ויש גם פתרון, לאחרונה פותחו חומרים אשר נקראים PRE CLEANER ואשר מטרתם לפרק את הלכלוך הכבד (הם מקציפים בדיוק כמו שמפו) הם בעלי FH גבוה - בסביבות ה 13 אבל בניגוד לשמפו הם נשטפים על ידי המים לחלוטין, הם יעילים יותר משמפו ומנקים פי שתיים ויותר מהשמפו. לאחר מכן מיישמים את השמפו בעל ה PH הנמוך. ההיגיון הוא - ליעל את כושר הניקוי ולחסוך בשמפו היקר יותר משמעותית. לכן, לא באמת חשוב איזה שמפו לרכוש (כמובן מהחברות המובילות והמוכרות) העיקר הוא ה PH הנמוך ובקשר לשמפו עם הווקס, אז קבלו את הנתון הבא: הווקס שבתוך השמפו נמס ב 40 מעלות! עדיף שמפו רגיל ועליו ווקס הגנה משמעותי.

סמל אישי של המשתמש
Sagi4242
חבר בדיטיילינגפורום
הודעות: 42
הצטרף: 15/03/2017 ב- 00:10

Re: שמפו: אז עם מה קיבינימט לסבן את הרכב?

הודעהעל ידי Sagi4242 » 25/08/2017 ב- 22:54

נקודת מחשבה בכל הנוגע לסבון...
מומלץ להקשיב לו
https://youtu.be/aCnMZNq4ot0
מה אתם חושבים?

סמל אישי של המשתמש
Idan.M
חבר בדיטיילינגפורום
הודעות: 45
הצטרף: 20/07/2017 ב- 22:42

Re: שמפו: אז עם מה קיבינימט לסבן את הרכב?

הודעהעל ידי Idan.M » 26/08/2017 ב- 12:15

Sagi4242 כתב:נקודת מחשבה בכל הנוגע לסבון...
מומלץ להקשיב לו
https://youtu.be/aCnMZNq4ot0
מה אתם חושבים?


באופן כללי יש לבחור הזה לא מעט סרטונים מעניינים ובהחלט נראה שהוא דיטיילר בעל ניסיון וידע אבל, לא מעט פעמים יש לו השגות על החיים שאין להן באמת אחיזה במציאות, וגם בתגובות אפשר לראות אנשים עם קצת יותר ידע בכימיה מעמידים אותו על טעותו. פעם ראיתי סרטון שלו שבו הוא טוען שאין שום נזק בשימוש בסבון כלים וכולם סתם מתבכיינים על זה, אבל בפועל סבון כלים מכיל מלחים שעלולים להיתפס בתוך חריצים ופגמים בשכבת "הלכה" ולהרחיב אותם על ידי ספיגת מים כמו גשם וטל שהרכב נחשף אליהם (ואת זה אומר אחד ממייסדי חברת Dodo Juice, בטח שלא אני).

פעם פגשתי משפץ גירים מפורסם מפורום אחר, בעל ניסיון וידע וכישרון ומה שלא תרצה, שטען ועדיין טוען שלכל הגירים האוטומטיים מתאים שמן גיר דקסרון למרות שהיצרנים של הרכבים המודרניים כבר מזמן לא שם, לדעתו זו סתם תרמית להוציא מאנשים יותר כסף ולכן הוא ממלא להם את השמן הזול הזה ועוד מאריזות של אמריקן איגל, יש אנשים בעולם שיש להם יותר ניסיון משכל.